Från botten till toppen och ner igen

Just nu ligger jag bara i sängen och orkar nästan inte ens lyfta huvudet. När jag kom hem från skolan hade jag nämligen lite feber och för att det inte ska bli värre så går min eftermiddag ut på att vila. 
 
Det var ett tag sedan jag bloggade senast men jag har haft fullt upp med stallet, kompisar, träning och Casper. Det är det enda jag hittat på hela detta lov. Jag har bara varit hemma en kväll sen nyår och det var i söndags. 
 
I lördags och söndags var jag och Annie ute hos Frida (http://frydahaa.blogg.se/) och hjälpte till. På lördagen red vi ut på Bolle och Ayla och sedan lekte vi även med Lyrik och Profot och Frida lekte med Kattryn. Först gick det inte så toppen bra när jag lekte med Lyrik men efter en liten Jaha upplevelse på travade han iväg innan jag han lyfta sticken. Kännde mig stolt just då och jag har även skaffat en liten bok som jag skriver ner allting som jag har problem med i både ridning och lekarna. 
På söndagen var det dags för mig att rida Emilio. Ja det kunde både gått sämre och bättre men Emilio är inte den lättaste hästen att rida om man skolades på fel sätt. (Sättet då man tror att om jag drar i tyglarna så gör hästen det jag vill...) Men jag känner mig ändå ganska nöjd med min insats men har nu insett att jag behöver nog lära om mig lite grunder från början och lära mig dem rätt denna gången.
 
Igår var Casper här nästan hela dagen och vi hittade på allt mellan himmel och jord. Det var riktigt kul men nu är båda två sjuka och det skyller jag lite på båda två. Men mest på dig Casper. 
 
Förlåt för detta långa inlägg... Som plåster på såren får ni en söt bilde på Trisse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0