Leka, leka, leka!

Idag har jag varit ute i stallet och hjälpt till och även lekt med två av Fridas (http://frydahaa.blogg.se/) hästar (Kattryn och Zamira). Det gick gick enligt mig riktigt bra och jag lämnade hagen nöjd. Jag började med att leka med Zamira och jag kollade så att hon var med innan jag satte på henne grimman. Jag satte först på henne grimman när hon kom fram till mig och nästan satte huvet i grimman själv. Denna damen var full av engergi och det gjorde det bara roligare.
 
Efter jag lekt med Zamira i ungefär en halvtimme bytte jag häst till Kattryn. Även detta sto var full med energi och uppmärksam. Hon är väldigt känslig och när vi "lekte" Sideways så behövde jag inte använda sticken en enda och det är den leken jag har mest problem med. När jag kände mig klar och lekt alla lekar kollade jag om hon kunde leka lite utan grimma, vilket hon kunde. efter jag lekt var det fika och sedan fixade vi klart det sista i stallet.
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för hjälpen Kajsa! Det var jättebra att de fick röra på sig!:-)

2013-04-02 @ 17:41:18
URL: http://frydahaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0