Road Trip i New Jersey

Efter några dagar i New York så tog vi bussen till Newark för att hämta upp vår hyrbil. Hanna hade ansvar för allt snacks, Casper körde och jag satt mest och ljög om antalet rådjur, lovar det va minst fyra stycken. Men efter ungefär en timmes bilfärd så var vi framme vid Princeton University. Det va så stort att vi ett tag inte visste vart vi var för någonstans. 
 
 
Nedan syns bilder på en maskot samt ett av frat housen som låg vid anslutning till campuset. Senare den kvällen så gjorde vi resans första stopp på The Cheescake Factory. Jag och Hanna köpte med var sin cheescake som både fick agera efterrätt samt frukost.
   
   
 
När vi va på campus fick vi även skåda det som gör att Amerikanska universitet skiljer sig så från svenska universitet och det är sporterna. Det kändes som om nästa en fjärdedel av detta enorma campus endast va till för de olika sporterna. 
 
 
Dag två på vår road trip så åkte vi till Six Flags för att åka berg- och dalbanor. Hela vår road trip plannerades efter besöket av denna park. Där efter åkte vi vidare till Atlantic City där vi sov för natten. 
 
      
 
Atlantic City var tyvärr ganska dött när vi va där, eller ja på morgonen i alla fall. Efter att ätit frukost så åkte vi till Cape May. Denna fantastiska lilla sommarstad som jag kunnat spendera en till dag på om jag vetat att det skulle vara lika mysigt som bilderna på google hade visat.
 
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0