Das Auto

Hejsan hoppsan! Nu ska jag berätta allt om Berlin. 
 
Fredag: Upp tidigt då bussen åker kl 7 på morgonen. Sen hände det inte så mycket mer under dagen. På eftermiddagen när vi skulle ta färjan över från Danmark till Tyskland missade vi den med 1 minut och fick vänta i Danmark i 2h. På kvällen kom vi fram vid nio tiden och då begav vi oss till Potsdamer platz och Brandenburger tor. Vid det judiskamonumentet var det en räv som sprang över vägen... Jag ser inte rävar i mitten av Småland men i Berlin springer de visst inne i centrum.
 
 
Lördag: Lördag börjar också med att gå upp tidigt och iväg till riksdagshuset. Efter det besöket gav vi oss iväg till Brandenburger tor för att köpa kaffe och te. När vi hade handlat såg vi att några killar skulle dansa så vi stannade för att titta. Efter det träffade vi Lotta och Caroline och Julia säger att hon vill bara krama om alla killarna... Julia fick inte krama alla men hon och jag (som var moraliskt stöd) fick i alla fall en fin bild.
 
 
Lotta var väl inte bäst på att ta kort med denna bilden fungerar. Sen på eftermiddagen åkte vi runt och tittade på att och på kvällen gick vi på bio, Heute bis Wolkig, heter filmen och den var riktigt bra. Annie var så trött så hon somnade men hon var inte ensam. Caroline (lärare) somnade också... 

Söndag: Sovmorgon i en timma och sedan iväg till en loppmarknad där vi inte var mer än 30 minuter. Efter det begav vi oss till Tierpark där vi gick runt och vi såg många möss! Men efter att ha lekt på en Tysklekplats begav vi oss till Bugerking för att fördriva tiden. När vi skulle ta oss till bussen kom det folk som sprang ett maraton och jag och Julia bestämmer oss för att springa med... De som sprang i täten (eliten) sprang lika fort som jag spurtade. Eftersom det var så många som sprang stannade vi och hejade på.
 
 
När vi kunde köra iväg med bussen åkte vi till Naturhistoriska museet där vi var i två timmar och sedan fick vi vara lite lediga. På kvällen åkte vi alla och bowlade och Anton har fortfarande ont i armen...
 
Måndag: Efter frukosten åkte vi till Judiska museet och fick en riktigt bra rundtur. Efter det åkte vi och shoppade på Alexanderplatz. På matavdelningen på Alexa gick en man förbi bakom mig och Annie tittade surt på honom då hon trodde att han skulle at våra ny shoppade saker. Han förstod att hon inte ville ha honom där så han gick iväg. Sedan när jag tittade upp stod gubben och log mot mig och han var så obehaglig att jag nästan började hyperventilera. Efter ett tag slutade han stirra och gick iväg och då gick/sprang vi också därifrån. Efter att vi var klara på Alexa så tog vi tunnelbanan ganska långt ut ur centrum för att gå på primark och efter det åkte vi tillbaka till vandrarhemmet. Vi hoppade av tunnelbanan vid kurfürstenstraße och gick en väg som Caroline hade sagt var en genväg... Vägen visade sig vara en gata för prostituerade och vi gick fort kan jag säga... När vi kom hem till vandrarhemmet orkade vi inte gå ut mer så vi satte oss inne hos Lotta och Caroline och satt där inne i två timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter det var det dags att packa och gå och sova.
 
 
Tisdag: Ännu en dag som består av att åka buss. 
Julia sov defenitivt snyggast
Förlåt att inlägget blev så långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0